Poster

Kenmerken en eigenschappen

Energiek:

Zelf denk ik dat ik redelijk energiek ben. Ik merk dat ik altijd veel energie heb om van alles te doen. Ook merk ik dat ik door bijvoorbeeld te gaan sporten energieker wordt, dan dat ik op de bank zou gaan liggen.

Vrolijk:

Ik ben bijna altijd vrolijk. Er zijn zeker momenten waarop dit niet zo is, maar voor het grootste deel van de tijd ben ik dit wel. Deze kenmerkende eigenschap heeft mijn familie benoemd. Mijn moeder heeft gezegd dat ik altijd, vanaf jongs af aan, een erg vrolijk en tevreden kind ben geweest en dat dit nog steeds zo is.

Behulpzaam:

Ook deze eigenschap heeft mijn familie benoemd. Zij vinden dat ik altijd klaar sta voor mijn vriendinnen. Zelf merk ik ook dat ik graag mensen wil helpen. Ik vind het fijn als ik iets voor iemand kan doen als diegene ergens mee zit of om iemand even met simpele dingen te helpen, zoals het zetten van een kopje koffie.

Goed kunnen leren:

Ik vind dat ik zelf goed kan leren. Ik heb gemerkt dat ik informatie snel kan opnemen. Vooral het leren van een taal of geschiedenis gaat mij goed af.

Gemotiveerd zijn:

Ik denk persoonlijk dat ik voor deze studie goed gemotiveerd ben, omdat in deze studie mijn interesses liggen. Wanneer ik iets interessant vind, dan wil ik er graag meer over weten en meer voor doen. Ook denk ik dat ik hiervoor gemotiveerd ben, omdat ik deze studie voor mezelf doe en dat ik dit niet doe, omdat het van iemand anders moet.

Waarden

Balans:

Ik vind het erg belangrijk dat iets of iemand in balans is. Ik vind het voor mezelf fijn als ik zelf alles op orde heb. Ook vind ik het belangrijk dat binnen het studieteam mensen elkaar kunnen aanvullen, waar dit nodig is. Hierdoor is het team ook in balans. Bovendien vind ik het persoonlijk  fijn als er serieus gewerkt kan worden, maar dat er zeker ook ruimte is voor een grapje.

Eerlijkheid

Persoonlijk vind ik het erg belangrijk dat iedereen eerlijk naar elkaar is. Dit kan gebeuren wanneer iedereen goed met elkaar kan opschieten en daardoor eerlijk durft te zijn tegen elkaar. Uiteindelijk denk ik dat je het beste met elkaar kan samenwerken als je eerlijk tegen elkaar kan zijn en dat de band tussen mensen hechter wordt hierdoor.

Motivatie:

Een andere waarde die ik erg belangrijk vind is gemotiveerd zijn. Voor mezelf vind ik dit erg belangrijk, omdat ik hierdoor niet verslap. Wanneer ik mezelf goed weet te motiveren, haal ik meer uit mezelf. Verder vind ik het ook prettig als mensen met wie ik samen werk ook gemotiveerd zijn, zodat we allemaal prettig kunnen samenwerken en dat alle neuzen dezelfde kant op staan.

Leerstijlen test, Kolb

Uit de leerstijlentest van Kolb ligt mijn hoogste score bij ‘doen’.  Mijn percentage was lag op 90% op dit onderdeel.

De test zegt het volgende:

De doener wordt blij van:

Groepswerk, taakjes of projecten, nieuwe dingen uitproberen en hiervoor de ruimte en tijd krijgen. De doener houdt van uitdagingen en nieuwe situaties, ervaringen opdoen door dingen te doen. De doener wilt graag problemen oplossen, in verschillende werkvormen werken en de vrijheid krijgen om snel te kunnen antwoorden.

Ik vind dat deze kenmerken wel bij passen, omdat ik merk dat dit dingen zijn die ik vaak doe.

 

Sociaal:

De doener houdt van humor, een plezierige en ontspannen werkplek, samenwerken en contact hebben met anderen.

 Zelf vind ik het wel fijn om samen te werken om informatie te verkrijgen van anderen en door hen gemotiveerd te worden, maar ik wordt ook snel afgeleid. Daarom vind ik het ook fijn om alleen te werken.

De doener heeft hulp nodig bij:

Het treffen van voorbereidingen, het scheiden van hoofd- en bijzaken en het terug koppelen van eigen acties.

Met al deze dingen heb ik wel wat moeite om dit zelf te doen. Ik ben erg onoverzichtelijk en daarom vind ik het bijvoorbeeld lastig om de hoofd- en bijzaken goed te kunnen scheiden. Dit is ook de oorzaak voor het feit dat ik niet erg goed ben in het treffen van voorbereidingen, omdat ik niet altijd weet wat ik moet voorbereiden. Een terugkoppeling maken van mijn eigen acties vind ik soms wel lastig, omdat ik niet altijd door heb wat ik verkeerd doe bijvoorbeeld.

De vis

Ik heb mezelf in het midden van de vis geplaatst. Dit heb ik gedaan, omdat ik vind dat ik een goede participatie heb en dat ik goed mijn best doe om bij te blijven. Ook zijn er een aantal dingen die ik kan verbeteren, zoals beter leren plannen. Daarom vind ik dat ik mezelf niet meer in de voorkant van de vis mag plaatsen.

Ambities

Er zijn een aantal ambities die ik op de poster heb gezet.

De eerste ambitie:

Is dat ik graag mee wil werken aan een sportproject in het buitenland. Het lijkt mij erg mooi om mensen nieuwe dingen te leren door middel van sport. Ik hoop dat zij de dingen die ze hebben geleerd weer aan anderen kunnen overbrengen en daardoor de kennis kunnen vergroten. Ook denk ik dat het in de sociale context belangrijk is dat mensen een rolmodel voor anderen kunnen zijn, omdat het zelfvertrouwen van iemand meer wordt. Bovendien zal dit de sociale cohesie vergroten.

Mijn tweede ambitie:

Is om een master te doen na mijn bachelor. Ik zou mezelf graag willen onderscheiden van anderen door een master te doen. Ook denk ik dat dit goed is voor mijn persoonlijke ontwikkeling.

 

Als laatste ambitie:

Staat er een erg ambitieuze ambitie op de poster, namelijk het opstarten van een bedrijf over 10 jaar. Het lijkt mij erg mooi als je de vrijheid hebt om je eigen ideeën om te kunnen zetten naar actie.

Maak jouw eigen website met JouwWeb