Persoonlijke doelen

Persoonlijke doelen:

Als ik terug kijk op blok 1.1 heb voor het blok 1.2 een aantal persoonlijke doelen gesteld. Ik ben mezelf op een paar gebieden redelijk tegen gekomen en daarom wil ik daar graag aan werken.

Wat voor mij het belangrijkste doel is om aan te werken, is het goed leren plannen. Ik heb gemerkt dat ik alles uitstel tot het laatste moment. Ook heb ik gemerkt dat ik niet altijd een goed overzicht heb van wat er moet gebeuren, waardoor ik mezelf en anderen in de weg loop.

De acties die ik ondernomen heb, zijn het volgen van de cursus studievaardigheden. Door haar heb ik geleerd om mijn hele week in te plannen, waardoor het voor mezelf overzichtelijker is wanneer ik tijd heb om met school bezig te gaan.

Wel moet ik vaststellen dat ik op dit gebied nog een hoop moet leren. Als mijn concentratie verslapt, dan raak ik het overzicht kwijt en dan ben ik weer terug bij af. Dus ik denk zelf dat ik dit doel nog niet heb behaald, daarom wil ik het meenemen als doel naar het volgende blok, om eraan te werken.

Het andere doel dat ik had gesteld voor mezelf, was om meer te doen binnen het studieteam. Het eerste blok ben ik nog een beetje op de achtergrond gebleven wat het maken van opdrachten betreft. Ik heb wel gedaan wat ik moest doen, maar ik heb niet snel uit mezelf gezegd om wat meer te doen.

Ik heb geprobeerd om meer te doen, door sneller te zeggen om iets te doen. Maar aangezien ik het overzicht en de planning nog niet op orde heb, is dit doel ook nog niet behaald. Dit komt omdat ik het niet altijd duidelijk heb wat er moet gebeuren en ik dus niet gelijk een (extra) taak op me kan nemen, omdat ik niet weet wat die taak is.

Tijdens het teamgesprek blijkt ook dat ik af en toe nog wat extra hulp nodig heb. Tevens heeft de rest van het team ook nog niet gemerkt dat ik meer heb gedaan. Daaruit kan geconcludeerd worden dat ik dit doel nog niet heb behaald.

Omdat ik beide doelen erg belangrijk vind, wil ik aan beide doelen blijven werken. Als ik alles op een rijtje heb, is het voor mezelf en voor de mensen met wie ik samen werk, allemaal een stuk eenvoudiger.

Bewijslast

SLB de teamwagen (Rick Fleming)

  1. Welk onderdeel van de auto ben ik?

Ik denk dat onderdeel 4 en 14 wel bij mij passen, de

vering en het middenstuk van de auto. De vering

omdat ik flexibel ben om bij onverwachtste

problemen klaar sta om te helpen, en het

middenstuk omdat ik altijd gewoon netjes zelf mijn

eigen werk op tijd afrond.

 

Voorbeeld 1:

Voor het vak Health Check moest per studie-

team voor vrijdag om 17:00 een protocollen-

boek aangeleverd worden. Deze taak had

Kristien op zich genomen, maar spijtig

genoeg moest ze om 13:00 nog beginnen,

en wisten we dat dit uiteraard nooit zou

lukken in je eentje. Ik ben toen samen met

Henri en Naomi op vrijdag voor de vakantie

nog drie uur aan het strijden geweest om

het voor de deadline af te krijgen.

 

Voorbeeld 2:

Tijdens de project dag had Roderick niet genoeg

geld op zijn OV-kaart staan, hierdoor kwam hij te

laat voor de presentatie en de kahoot quiz die we

samen zouden geven. Ik moest nu improviseren en

zijn deel oppakken.

 

 

 

Henri:

Ik denk dat onderdelen 9 en 1 de functie van Henri binnen het team het best weergeven.

Onderdeel 9 omdat hij vaak de leiding neemt en hij stuurt zo nodig bij. Onderdeel 1 omdat hij vaak licht werpt op de taken die nog moeten gebeuren. 

 

Roderick:

Ik denk dat onderdeel 7 het best de functie van Roderick omschrijft (ervan uitgaande dat de auto achterwiel aangedreven is). Hij neemt zijn taken serieus en probeert anderen te stimuleren om gas bij te geven indien nodig.

 

Naomi:

Ik denk dat onderdeel 15 en 14 bij Naomi passen. Onderdeel 15 omdat ze wel taken op zich neemt, maar heeft vaak wel hulp nodig waardoor anderen vaak wat extra bagage dragen. . Een voorbeeld hiervan is dat op de project dag zelf nog producten voor het kook onderdeel gehaald moesten worden, omdat de boel net niet helemaal voor elkaar was.

Onderdeel 14 omdat ze door haar positieve houding zorgt voor een leuke sfeer binnen het team.

 

Teamrollen binnen de auto

Waar plaats ik mezelf (Henri)?

Nummer 10

Waarom:

  In de voorbereiding heb ik al mijn taken uitgevoerd, geholpen waar nodig en de taken van Kristien opgevangen.

In de voorbereiding werden wekelijks de faseformulieren vergeten of schoten te binnen. Wekelijks zorgde ik ervoor dat deze af waren tijdens de werkcolleges van fit for life.

 

Waar plaats ik Roderick?

Nummer 13.

Waarom:

Moest in samenhang met Henri  vaak optreden, omdat gestelde deadlines niet gehaald werden en hierdoor konden Roderick en Henri samen het draaiboek niet tijdig afmaken.

Helaas door probleem niet op tijd op eerste uitvoering. Na improvisatie verliep dit gelukkig goed.

 

Waar plaats ik Lisa?

Nummer 14

Waarom:

In het begin van het blok was Lisa in mijn mening nog niet zo betrokken als aan het einde van het blok.

Eind van het blok serieuzer bezig met school en verantwoordelijker in het af hebben van opdrachten.

 

Waar plaats ik Rick?

Nummer 12

Waarom:

Tijdens de uitvoering goed. Hij neemt initiatief en kijkt of er ergens nog iets gedaan kan worden.

 

Waar plaats ik Naomi?

Nummer 14

Waarom:

Naomi heeft haar taken met Lisa samen uitgevoerd.

Tijdens de uitvoering liep Naomi bellend door de zaal. Niet het beeld wat je uit wil stralen tijdens de uitvoering.  Eigen onderdeel serieus opgepakt, maar extra’s waren er niet.

  Door openbaar vervoer net op tijd tijdens de tweede uitvoering. Hierdoor moesten Rick en Henri wel met z’n tweeën alles klaar zetten samen.

.

Waar plaats ik Kristien?

Nummer 8.

Waarom:

 Kristien heeft in de voorbereiding niks met betrekking tot haar onderdeel gedaan waardoor dit moest worden opgevangen door anderen.

  Tijdens de eerste uitvoering moest Kristien aan het werk gezet worden anders bleef ze de gehele uitvoering aan de kant zitten.

 

 

De teamwagen, eigen reflectie:

  

7: De banden: Roderick,  want hij doet veel, hij  zorgt dat alles op rolletjes loopt. Doet veel dingen voor het studieteam.

9: het stuur: Henri., want hij stuurt bij waar nodig. Hij zorgt ervoor dat iedereen weet wat hij moet doen en dat dat op tijd af is.

14: Bumper: Rick, doet wat hij moeten. Dus zorgen dat de schade beperkt blijft.

15/14: Lisa , want ze doet wat ze moet doen, maar heeft af en toe hulp nodig.

8/15: anker/bagage boven op: Kristien, want ze belemmerde het project een beetje. Dit komt doordat zij heel erg afwachtend was en bijna geen initiatief toonde.

14/15: mezelf, want ik doe wat ik moet doen, maar er zijn nog wel dingen die ik moet leren. Dus af en toe heb ik nog wel hulp nodig.